Jag har inte bloggat på ett tag. Igen

Månadens låt: Kent – Hjärta från albumet Röd

Men va fan? mitt liv är verkligen inte intressant. Och just nu känns det som att ingenting händer. Jag har i alla fall shoppat och det ska ni få höra om :D

I torsdags, 28e, då var jag och min kära man och storhandlade, innan dess smet jag in på H&M och införskaffade mig ett otroligt snyggt nagellack, nagellackremover och en ny mascara. På Maxi köpte vi jättemycket mat!!! Vi införskaffade oss också ett 5-pack strumpor till mig, Nisse köpte kallingar, vi köpte 5 paket tvättmedel för 100:- Så värt det! Vi köpte öven ett helt underbar sopborste set och damvippa 8) Jättegrönt med vita prickar 8) Vi köpte även två hand-handdukar åt oss. sjukt snygga. 39 spänn styck! Jag köpte även en charmig tandborste 8) Asså ÄLSKA MAXI!



På fredagen jobbade jag. På vägen hem höllt jag på att få ett ordentligt psykbryt. Bussen tog ca 40 minuter (det brukar ta 20 minuter), anländer till T-Centralen. Försengingar, förseningar, förseningar Södertälje centrum - 23.12. MITT TÅG ÄR I TID! jag bah "a, men lite flyt ska man ju fan ha va!" Hoppar in i tåget och njuter av att vara på väg hem. Så stannar tåget. "Var är jag? Nästa måste ju i alla fall vara Huddinge eller Flempan." Vi stod stilla i typ... 15 minuter. mmm.. underbart (på skånska). Tillslut börjar vi röra på oss. HALLELULJAH! Vi anländer i Stuvsta. Suck.... Jaja, resten av vägen kommer ju gå bra! tufftufftuff... tufftufftuff... och vi stannar igen. ungefär 50 meter från perrongen i Tumba. NEJ! Jag vill bara hem! Det börjar bli kallt som fan om fötterna och musiken kan inte stänga ute de HEMSKA fjortisarna som sitter bredvid mig... Ta mig här ifrån. Vi står stilla ytterligare 15 minuter. I slutet satt jag och dunkade huvudet i fönstret och förbannade den idiot som håller i pendeltågtrafiken. DÖD ÅT DIG!!! Kommer fram till Tumba (finally) och det är 20 minuter kvar tills min buss ska gå och det är PACKAT med folk på busshållsplatsen. Skulle inte vilja tro det. Haffar en taxi och kommer hem... Äntligen. Jag var på vippen att börja lipa, jag hade haft en helvetes kväll på jobbet och resan hem var ju som ni har läst ett rent helvete den också. Vad händer om inte att hissen ska pajja också? Den kom ner så snällt men jag fick inte upp dörren. Jag sparkade och slog och skrek på hissen att den skulle dö! Då sa den "klick" och hissdörren gick att öppna.

Det som var possitivt i fredags var i alla fall att jag fick komma hem till en ny säng. En likadan som nicklas har, så nu slipper jag ligga i skarven <3 kärlek!

Lördag: Upp klockan 07.30 och hjälpa lasse och Anneli (svärisarna) att flytta. Jag var trött

Jag är hungrig. Ska ta något att äta snart 8)

Söndag: OPERA!!!! Jag var och såg Tomorrow in a year, The Knife's opera. Den var hur cool som helst och det var värt pengarna! Trevligt sällskap också ^^ Jag hittade även ett par jeans! Ett par Diesel igen <3 kärlek till dom jeansen alltså. Och nu har jag ca 2500 kvar att leva för! Jag har lagt undan matpengar och pengar till busskort så det är fixat ^^

Nu ska jag ta och koka lite makaroner och steka några köttbullar, sen lunch, men jag är vrålhungrig!

Jag har ju läst två böcker också 8)
Philippa Gregory - Arvet efter Anne Boleyn. SUVERÄN! innan ni läser den borde ni läsa Den andra systern Boleyn. Underbara böcker om Det engelska kungahuset under 1500-talet!
Sen har jag ju läst Anna Godbersen - Rivaler. Den andra boken i Deluxe serien. Så underbart barnsliga böcker och jag gillar att kunna läsa barnsliga ungdomsböcker om hemlig kärlek och intriger. Det är skönt att vila huvudet ibland. Nej men usch vad jag är hungrig!!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Fyll i ditt namn:
Spara uppgifter?

Fyll i din E-postadress: (publiceras ej)

WWW:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0