Lalilu!

Idag tog jag verkligen mig tid i stallet. Jag prinsessmockade (som min mamma så vackert uttryckte det när jag plockade bort alla små bajspluttar jag kunde hitta i boxen) åt båda hästarna, skurade vattenhinkarna och krubborna och sopade stallgången. Sen tog jag in Gallan och borstade henne i säkert 30 minuter! Hon blev lite uttråkad men verkade ändå tycka att det var ganska skönt ;) sen tog jag henne på en promenad! Åh vad hon frustade och pustade och luktade och verkade bara njuta allmänt av att få vara ute. Så mysigt :D Råkade se henne rakt framifrån och hon ser verkligen ut som en tunna!! Men det är ju en liten bebbe där inne så det är inte så konstigt ^^ sen tänkte jag ju att jag skulle lägga fram bomar men det var typ 4 pers i ridhuset så dom planerna gick ju i stöpet. Så jag trotsade Emil och red ut i skogen! Foppa fick massor att tänka på och vi var tvungna att göra lite bakdelsvändningar och framdelsvändningar och skänkelvikningar och att backa! Så han blev faktiskt riktigt lösgjord. Och vi slapp ridhuset! Ett tag var jag faktiskt lite orolig att jag skulle ha ridit vilse, men jag hittade ut!

Nu ska det bli gott med lite tacogratäng! Är hungrig så jag smäller av snart!

Bilden är på Gallan ute på promenad


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Fyll i ditt namn:
Spara uppgifter?

Fyll i din E-postadress: (publiceras ej)

WWW:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0