Och så vart det måndag igen

Ja det vart ju måndag igen... Suck -_- nu sitter jag på bussen på väg hem från stallet. Igår var Foppa en riktig djävul!! Han bara vägrade komma in och kickade till och med mot mig. Då svor jag åt honom och gick hem. Han vägde upp det med råge idag! Idag kom han fram till öppningen och hade öronen spetsade framåt och i stort sett körde ner huvudet i grimman. Han pussades och gosades hela tiden när han stod i gången. Det snöade hela långa dagen igår, så idag begav jag mig ut i alby! Han älskar ju som sagt att lukta på bajs och helt plötsligt stannade han och körde ner nosen i backen! Han stod så en stund och luktade, sen började han speka och så kände jag hur han var på väg att lägga sig ner! Jävla knäpphäst! Lyckades få fram honom och sen gick han hur fint som helst. Åh vad det var mysigt att vara ute! Vågade till och med galoppera lite och det var tydligen hur mysigt som helst. Imorgon ska Berit tömköra honom på träningen så jag är stall-ledig. Den här veckan kommer bli lite tuff
Måndag: stall + jobb
Tisdag: jobb
Onsdag: stall + jobb
Torsdag: jobb
Fredag: stall + jobb
Lördag: jobb 8-21
Söndag: stall
Sen är jag ledig till 1a februari. :D

Vy från en hästrygg (istället för vy från ett luftslott)


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Fyll i ditt namn:
Spara uppgifter?

Fyll i din E-postadress: (publiceras ej)

WWW:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0