Ålsersnoja

Jag har verkligen sån sjuklig, irrationell ångest över att bli gammal. Jag fyller 22 om en vecka och vad har jag lyckats uppnå med mitt liv? Jag jobbar som timanställd på ett äldreboende. Jag har inte ens en fast inkomst. Och min största rädsla här i livet är att bli en gammal mamma. Jag vill gifta mig innan jag skaffar barn, jag vill utbilda mig. För att utbilda mig måste jag ha ett jobb så jag har en inkomst medans jag studerar för jag vill inte ha ett studielån att betala tillbaka resten av livet. Just nu står jag bara och stampar på samma ställe. Jag kommer ingenstans, absolut ingenstans. Jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor. Jag vet vad jag vill, jag har drömmar, men alla är helt orealistiska. Jag vet att jag aldrig kommer kunna jobba med hästar eftersom jag inte har någon utbildning och alla utbildningar ligger långt bort. Jag skulle vilja jobba som make up artist men det kostar skjortan och om jag vill gifta mig inom dom närmsta 5 åren måste jag behålla dom sparpengarna jag har. Jag skulle vilja ha en gård men den drömmer glider bara längre och längre bort. Jag har sådan ÅNGEST över allt det här!!! Att jag inte kommer kunna göra något med mitt liv! Jag har sådan ångest över att behöva ge upp ALLA mina drömmar för att ekonomin inte finns. Jag har världens bästa man, jag har världens finaste hund, jag har en jättefin lägenhet i ett område jag trivs i, men jag vill mer!!! Jag bill få ut något av mitt liv och jag hinner bara inte! Tiden går alldeles för fort och jag får ångest över att tänka på hur lite jag har gjort i mitt liv! Stanna tiden lite, ge mig andrum, låt mig bara få stanna upp en stund och få en möjlighet att bara få andas och slippa vara ett misslyckande för mig själv. För det är vad jag är. Jag är ett misslyckande i mina egna ögon och det står jag bara inte ut med!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Fyll i ditt namn:
Spara uppgifter?

Fyll i din E-postadress: (publiceras ej)

WWW:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0